Вчера
06 сентября
05 сентября
04 сентября
03 сентября
02 сентября
30 августа
29 августа
28 августа
26 августа

Коли перевізники Сум оновлять свій автопарк?

З початком повномасштабного вторгнення в Україну ситуація в транспортному секторі значно ускладнилася. Вартість нових автобусів зросла майже на 30%, а ціни на запчастини підскочили на понад 75%. Перевізники міста Суми опинилися у скрутному становищі, адже діючий тариф на перевезення пасажирів не дозволяє повноцінно оновлювати автопарк.

“До війни, в 2021 році, новий автобус коштував приблизно 2 700 000 гривень. Сьогодні ж його вартість сягає 3 500 000 гривень. Така ситуація ускладнює наше завдання забезпечувати комфорт і безпеку пасажирів,” — розповідає приватний перевізник , що працює на маршруті №19 “вул.Роменська – вул.Ковпака” у Сумах, Олена Сезько.

Успіхи до початку війни: оновлення автопарку

Варто зазначити, що між останнім підвищенням тарифу на перевезення 1 жовтня 2021 року і початком війни 24 лютого 2022 року перевізники встигли оновити близько 10% свого автопарку. Це стало можливим завдяки злагодженій роботі та оптимізації внутрішніх ресурсів.

“Якби війна не почалася, ми змогли б оновити весь автопарк у Сумах за 2,5 роки. Наші плани були амбітні, і ми мали всі можливості для їх реалізації,” — зазначає Олена Сезько.

Виклики сьогодення

Сьогодні перевізники стикаються з новими викликами. Окрім зростання цін на нові автобуси, суттєво збільшилися витрати на ремонт. Вартість одного капітального ремонту маршрутки складає близько 400 000 гривень – саме стільки, у тому числі, потрібно витратити, щоб полагодити дах, який протікає під час дощу і які сумчани часто знімають на відео та викладають у соцмережі (просте латання дірки тут, на жаль, не проходить). Згідно з чинним тарифом, встановленим ще у 2021 році, такі витрати є непосильними.

“Нинішній тариф не покриває витрати на капітальний ремонт маршруток. Це створює додаткові труднощі для нашої роботи і не дозволяє нам забезпечувати належний рівень обслуговування,” — додає приватний перевізник.

Розбомблений завод, що виспускав “Рути”

Ще однією серйозною проблемою стала втрата одного з найбільших виробників автобусів в Україні. ПРАТ “Завод “Часівоярські автобуси”, який знаходився у місті Часів Яр Донецької області та випускав автобуси “Рута”, був розбомблений через активні бойові дії у цьому регіоні. Це ще більше ускладнило ситуацію на ринку нових автобусів.

“Втрачено важливий завод, але ми продовжуємо шукати альтернативи. Попри всі труднощі, перевізники запустили виробництво нових автобусів у Сумах і роблять все можливе, щоб підтримувати свій автопарк у належному стані,” — підкреслює Олена Сезько.

Висновки

В умовах війни перевізники в Сумах стикаються з величезними викликами. Значне підвищення вартості нових автобусів і запчастин, а також руйнування заводу “Рута” створюють серйозні труднощі для оновлення автопарку. Попри це, завдяки зусиллям і наполегливості, перевізники змогли оновити 10% автопарку до початку війни і запустили виробництво нових автобусів. Вони продовжують боротися, забезпечуючи щоденну роботу у сфері громадського транспорту, не дивлячись на всі труднощі, вірять у краще майбутнє для свого міста та країни.

Вы поддерживаете протесты в Белорусии?
  • Нет 73%, 8 голосов
    8 голосов 73%
    8 голосов - 73% из всех голосов
  • Да 18%, 2 голоса
    2 голоса 18%
    2 голоса - 18% из всех голосов
  • Мне безралично 9%, 1 голос
    1 голос 9%
    1 голос - 9% из всех голосов
Всего голосов: 11
20.05.2020 - 30.09.2020
Опрос закрыт
Архив опросов
13 декабря
04 ноября
03 ноября
02 ноября